ticakyra.reismee.nl

De eerste week Sámara

Mijn eerste week in Sámara zit er nu al weer op. Aan de ene kant is de tijd voorbij gevlogen en aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik hier al een maand ben. Als je ziet hoe bruin ik ben geworden zou je dat ook haast denken overigens.

Jullie willen vast allemaal wel weten of ik nog een keer vis heb gegeten. Gelukkig heeft mijn gastmoeder dit in de afgelopen week niet nog eens gekookt! Ik moet zeggen dat Xinia verder prima maaltijden heeft gemaakt en dat ik daarover echt niet kan klagen. Wel moet ik toegeven dat ik me in mijn gastgezin in Heredia een stuk meer thuis voelde dan hier. Wellicht dat het komt omdat Xinia alleen is en er geen kinderen (meer) thuis wonen. Maar ze heeft echt belachelijk veel kleine regeltjes. En als je een van die regels verbreekt (vaak weet je niet eens van de regel af), is ze meteen in een slechte bui. Zo liep ik gisteravond met mijn handen vol kleding en douchespullen mijn kamer uit en sloot mijn deur net ietsjes minder soepel dan de bedoeling was (jullie weten vast bijna allemaal wel hoe onhandig ik kan zijn). Kan gebeuren, zou je denken. Maar mijn gastmoeder stond al meteen naast me om me er aan te herinneren dat ik geen lawaai mag maken. Ook was ik gisteravond in de woonkamer aan het studeren samen met Elena. Xinia lag al in bed om 20.00 uur. Elena was op een gegeven moment klaar en ging naar haar kamer om zich klaar te maken voor Bar Arriba. Ik besloot om nog even op de bank te zitten en te internetten. Mijn fles water was leeg, dus ik liep naar de keuken om deze te vullen. In die tijd had Xinia alle lichten in de woonkamer uit gedaan en de ventilator ook uit gezet. Zo vreemd! Ik kan overigens nog wel een aantal dozijn van deze voorbeelden noemen maar ik zal jullie daar niet mee vervelen haha! Ik vraag me af of ze het wel echt leuk vindt om studenten over de vloer te hebben. Begrijp me niet verkeerd, Xinia is geen onaardig persoon maar ze is niet zo warm als dat je nodig hebt, wanneer je aan de andere kant van de wereld bent. Ik ben dan ook echt heel erg blij met mijn huisgenootje Elena en ik ben zelfs alsnog teruggekomen op mijn oordeel over de Frans/Amerikaanse meneer. Ook hij had namelijk wat problemen met Xinia en dat schepte uiteindelijk wel een band.

Zo zijn Elena, Pascal en ik afgelopen zondag (op Pascals laatste dag) naar playa Izquierda gewandeld. Dit hield in dat we een rotsachtige berg moesten opwandelen in de volle zon en daarna stijl moesten afdalen naar een prachtig strand! We hadden het strand bijna voor onszelf, op een Frans koppel na. Er waren wat rotsen in de zee, wat er voor zorgde dat er een 'natural pool' ontstond. Dit was echt super mooi en heel chill om in te zwemmen. Na ongeveer anderhalf uur besloten we aan de tocht terug te beginnen want we hadden ontiegelijke honger gekregen door de wandeling. We hebben samen met Roma (het enige andere Nederlandse meisje op de talenschool) gegeten bij Gusto Beach. Dit was echt de beste lunch tot nu toe, maar wel een beetje prijzig. Maar het mocht voor deze keer, want het was natuurlijk Pascals laatste dag.

Verder heb ik behalve Spaans leren op de school en aan het strand liggen voor de school niet heel veel meer gedaan dan wat drinken bij Flying Taco, Bar Arriba, Las Olas of Dolce Vita. Je begrijpt dus wel dat ik het prima naar mijn zin heb hier verder!

Voor mijn eerste week wilde ik een beetje rustig aan doen en zoals je hebt kunnen lezen, is dat ook aardig gelukt. Komend weekend willen we echter met een groepje naar Rio Celeste. De school organiseert in de weekenden verschillende excursies en deze leek mij super tof! Tot nu toe hebben we ons met 4 personen aangemeld en er stond er al eentje op de lijst. Bij een groep van minimaal 7 personen gaat de trip door! Ik ben dus erg benieuwd of ik dit weekend echt naar Rio Celeste ga. We zullen dan ook een nacht doorbrengen in een ecolodge zonder elektriciteit. Ben echt benieuwd hoe dat zal zijn! Ook gaan we paardrijden. Ik heb niet zo'n goede ervaringen met paardrijden in Costa Rica, maar ik ga er gewoon voor! Voor het weekend daarna hebben Elena en ik ook al een plan gemaakt om dolfijnen te gaan spotten en te gaan snorkelen op de zaterdag, mijn laatste volle dag in Sámara voordat ik weer terugga naar Heredia. Ik hoef me dus zeker niet te vervelend de komende tijd!

Ik had graag wat foto's geüpload van mijn tijd hier in Sámara, maar mijn internet is dermate traag dat het niet lukt. De foto's houden jullie dus nog te goed! Mocht je niet kunnen wachten, kun je me altijd een berichtje sturen op WhatsApp. Daar lukt het me vaak wel om een foto te versturen.

Veel liefs uit Sámara,

Kyra

Reacties

Reacties

Ruud

Dit is heel mooi schat.
Geniet er van xxx

Moniqu

You go girl ??

Wilma

Kyra, respect voor je hoe je met die vreemde regeltjes omgaat. En wat heb je het Super! Hoe gaat het met Spaans? Merk je al vorderingen? En ga je weer naar je vorige gastouder toe. Heel spannend om te lezen. Dat strandje.... Ik waterstand alleen al bij de gedachte om daar te zwemmen en snorkelen. Tot de volgende blog. Groetjes van Wilma

Wilma

Wat weer een leuke blog! Het visgebeuren herken ik. Ik heb datzelfde met erwtensoep. Dacht ook: stel je niet aan tot het moment dat ik alles er weer uitgooide. Vanaf die tijd heb ik nooit meer erwtensoep gegeten. Dus , Kyra, goede zet van je om alvast mee te delen dat je geen vis eet! Ik ben wel benieuwd of je gastmoeder nog iets over de hond in haar tuin gezegd heeft? Wat spannend om of je zeehonden spot. Ik ga je trouwens even een appje sturen. Ben benieuwd naar je foto's. Groetjes van Wilma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active